Vaikuttajamarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan kuin puskaradio – tutulta saatu suositus tai arvostelu vaikuttaa mielipiteisiimme huomattavasti yritysten omaa markkinointiviestintää enemmän. Tutkimusten mukaan 61 prosenttia kuluttajista luottaa vaikuttajien suosituksiin ostopäätöstä harkitessaan.
Kaupallinen viestintä edistää tuotteiden, palveluiden tai organisaation myyntiä, tunnettuutta tai julkisuuskuvaa sen asiakkaille ja muille sidosryhmille. Kanavina toimivat kaikki ansaitun-, ostetun- ja oman median alustat, ja keinoina erilaiset viestinnän, PR:n, markkinoinnin ja myynninedistämisen toimenpiteet.
Vaikuttajamarkkinointi on tärkeä osa muun muassa PR- ja viestintästrategiaa, sillä se on helposti mitattavaa ja tuloksellista. Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi tarjoaa ROI:n, jota muulla markkinoinnilla ei saavuteta. Vaikuttajamarkkinointia tulisikin käsitellä osana markkinoinnin kokonaisvaltaista strategiaa.
Emme ole vaikuttajien manageritoimisto, vaan tarjoamme konsultointipalveluita brändeille ja organisaatioille. Meitä eivät siis sido omat vaikuttajamme, vaan autamme löytämään juuri ne vaikuttajat, jotka ovat brändille tai organisaatiolle luontaisia brand matcheja. Emme mutuile, vaan luotamme dataan vaikuttajavalinnoissamme.
Vaikuttajamarkkinoinnin strategia
Vaikuttajastrategian keskiössä on aina kohderyhmä. Ilman hyvää strategiaa on mahdotonta tehdä vaikuttavaa ja autenttista vaikuttajamarkkinointia, joka resonoi toivotussa kohderyhmässä. Meille tärkeintä on ymmärtää asiakasta ja luoda yhteistuumin vaikuttajamarkkinoinnin strategia, joka tukee yrityksen markkinointistrategiaa sekä liiketoiminnan tavoitteita.
Vaikuttajakampanjat
Me emme hae pikavoittoja, vaan tavoitteena vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteissä on aina pitkäjänteisyys, uskottava yhteensopivuus brändin kanssa sekä vaikuttajan ja yrityksen välinen luontainen jatkumo myös tulevaisuudessa. Asiantuntijamme tunnistavat sopivat vaikuttajat brändillesi ja toteuttavat vaikuttajakampanjat siten, että numerot puhuvat puolestaan – aitoa vaikuttavuutta unohtamatta.
Vaikuttajakartoitus
Ymmärrämme asiakkaidemme haasteet ja tavoitteet, joita vastaamaan etsimme sopivat vaikuttajat. Vaikuttajakartoitus auttaa löytämään ne vaikuttajat, jotka ovat brändille tai organisaatiolle luontaisia kumppaneita. Perustelemme valintamme aina dataan pohjautuen, tuottaen samalla inspiroivaa, aitoa ja keskustelua herättävää sisältöä.
Luova konsepti joka lähtöön
Vaikuttajamarkkinointi ei katso yrityksen toimialaa. Olipa kyseessä monikansallinen teknologiayritys tai perheomisteinen kukkakauppa, niin meillä on sille ehdotus vaikuttajamarkkinoinnin varalle. Suunnittelemme sopivan luovan konseptin aina yksittäisistä toimenpiteistä markkinoinnin kokonaisvaltaiseen strategiaan.
01 Tiedämme millainen sisältö toimii ja trendaa
Vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisemme ovat keränneet laajaa kokemusta sekä erilaisista asiakkuuksista Republicilla että aikaisemman osaamisensa myötä. Konsulttimme ymmärtävät hyvin eri alojen erityispiirteitä; sitä mikä sisältö toimii missäkin markkinassa ja mikä trendaa juuri tällä hetkellä.
02 Alan uusimmat työkalut ja laajat suhdeverkostot
Käytämme vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoiden suunnitteluun, hallinnointiin sekä raportointiin alan johtavaa analytiikkatyökalua. Raportointimme on tasalaatuista ja informatiivista. Löydämme myös ne vaikuttajat, joita muut eivät osaa ehdottaa, sillä meillä on laajat suhteet Suomen monipuolisessa vaikuttajakentässä.
03 Vaikuttajayhteistyö on vaivatonta kanssamme
Me haluamme pitää toimintamme läpinäkyvänä. Kun työskentelet kanssamme, tiedät aina kuinka paljon vaikuttajille maksetaan, sillä meillä vaikuttajakulut läpilaskutetaan.
Vaikuttajamarkkinoinnin konsulttimme ovat asiakkaidemme tukena ensimmäisestä brieffistä lähtien aina raportoinnin lukujen ymmärtämiseen. Meidän kanssamme et jää koskaan yksin vaikuttajamarkkinoinnin tekemisessä.
Kysy lisää vaikuttajamarkkinoinnista
Jätä meille yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.