Holiday Club
Myynnin tavoitteiden ja brändin kehittämisen tueksi rakennettiin täysin uusi konsepti.
Asiakas
Holiday Club kuuluu Suomen johtavimpiin matkailualan toimijoihin. Se on tunnettu kylpylähotelleista ja loma-asunnoista, jotka sijoittuvat eri puolille Suomea aina Saimaalta Sallaan asti. Kylpylähotellien lisäksi sen lomakeskukset tarjoavat monipuolisia ravintola- ja vapaa-ajan palveluita sekä laadukkaita loma-asuntoja.
Haaste
Monipuolisen tarjonnan vuoksi yrityksen on tärkeää pystyä puhuttelemaan kohderyhmiä eri puolella Suomea. Nousujohteisen liiketoiminnan takaamiseksi ja brändin kehitystyön tukemiseksi Holiday Club toivoi faktaa nykyisestä tilanteestaan: yritys halusi tietää, millaisena sen brändi mielletään ja millaisia näkemyksiä ja kokemuksia sen asiakkailla on. Kaimana valittiin toteuttamaan brändikysely, jonka tulosten avulla vastattaisiin asiakkaan kysymyksiin.
Ratkaisu
Kaimanan johdolla toteutettiin koko Suomea koskeva bränditutkimus, asiakaskyselyt sekä oman henkilökunnan haastattelut. Tutkimuksen pohjalta rakennettiin potentiaaliset skenaariot brändin ja asiakaskokemuksen kehitykselle. Ensimmäisenä jalkautuksena Holiday Clubin taktiset konseptit päivitettiin ja kesälle 2020 rakennettiin täysin uudenlainen konsepti – Ihan Suomessa.
Uusi konsepti suunniteltiin tukemaan sekä kesän myynnillisiä tavoitteita että laajempaa brändin kehitystyötä. Ihan Suomessa -konseptin tarkoitus oli huomioida myös keväällä 2020 puhjenneen COVID-19-pandemian aiheuttama erityistilanne, jolla oli vahva vaikutus kaikkeen matkailuun.
Tulokset
Faktoihin perustuneen huolellisen suunnittelutyön lopputuloksena syntyi oivaltava ja raikas konsepti, joka oli kunnianosoitus kotimaan matkailulle ja yhdisti Holiday Clubin palvelut keskeiseksi osaksi kesälomaa. Kesällä 2020 käynnistyneen Ihan Suomessa -kampanjan tärkein tavoite oli tehdä Holiday Clubin monipuoliset ja laadukkaat palvelut tutuksi suomalaisille sekä viestiä, että sen tarjoamat kohteet ovat lapsiperheille paras paikka kokea Suomen kesän ainutlaatuisuus.