Brändi- ja kuluttajaviestintä

Ennen ostopäätöksen tekemistä kuluttajat etsivät tietoa tuotteesta tai palvelusta – mitä tuotteesta tai palvelusta on eri medioissa ja verkossa kirjoitettu, millaisia ovat käyttäjäkokemukset ja mielipiteet. Yhä useammin kuluttajat haluavat myös tietää tuotteen turvallisuudesta ja tuotantoketjusta.

Kuluttajaviestinnässä uskomme, että yksi kantava idea tuo tuloksia kanavasta riippumatta. Me löydämme idealle oikeat kanavat, joissa kohderyhmät ovat parhaiten tavoitettavissa. Luomme puheenaiheita mediassa ja kohderyhmän keskuudessa, rakennamme brändille tunnettuutta, positiivista imagoa ja edistämme myyntiä.

Kuluttajaviestinnässä käytämme niitä keinoja, jotka parhaiten soveltuvat kullekin tuotteelle tai palvelulle. Laadimme tiedotteita, hyödynnämme sosiaalista mediaa, järjestämme lehdistötilaisuuksia, luomme ja hoidamme suhteita mediaan ja bloggaajiin sekä aktivoimme kuluttajia verkossa, kaduilla, toreilla ja tapahtumissa, eli juuri siellä missä he ovat.

Tärkeä osa kuluttajaviestintää on myös kartoittaa kaikki mahdolliset kriisin ainekset ja luoda vastaukset sekä valmentaa avainhenkilöt vastaamaan kuluttajien moninaisiin kysymyksiin. Hyvin suunniteltu ja toteutettu viestintä tuottaa haluttuja tuloksia.

Jos haluat keskustella lisää miten voimme auttaa yritystänne brändi-ja kuluttaviestinnässä, ota yhteyttä:

Tiina Kopponen, Minister
Puhelin + 358 40 547 5796
tiina.kopponen@republic.fi