Jani Engbergistä Republicin strategiajohtaja ja osakas


Kategoriat:

Tiedote 18.1.2018

Republic aloitti vuoden huippurekrytoinnilla – Telian CDO Jani Engberg siirtyy viestintätoimiston osakkaaksi

Republic of Communications -viestintätoimisto aloitti vuoden 2018 ottamalla ison loikan, kun digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja data-analytiikan kokenut asiantuntija Jani Engberg aloitti tammikuussa vahvassa kasvussa olevan viestintätoimiston strategia- ja digijohtajana. Engbergillä on useiden vuosien vahvat näytöt yritysten muutosjohtamisesta ja digitaalisten palveluiden kehittämisestä sekä analytiikan hyödyntämisestä osana yritysten laajempaa kaupallista kehitystä.

Engbergin monipuolisesta liiketoiminta- ja digiosaamisesta ovat aikaisemmin päässeet nauttimaan muun muassa Telia, RAY sekä POP-Vakuutus, jossa hän luotsasi yritysten digi- ja palvelukonsepteja johtajapositioissa. Engberg on myös vaikuttanut useissa markkinointiviestinnän tehtävissä, kuten mediatoimisto Caratin toimitusjohtajana. Republicin toimitusjohtaja Hasse Eranka säteilee innosta kertoessaan vuoden avausrekrytoinnista.

”Engberg tuo toimistoon kokeneen asiakaskeskeisen ajattelun, strategiaosaamisensa, ja sitä kautta myös mahdollisuuden hyödyntää digitaalisia markkinointikanavia ja palveluita entistä tehokkaammin toimistomme asiakkaiden tarpeisiin,” Eranka sanoo.

”Engbergissä yhdistyy ainutlaatuisella tavalla ennen kaikkea asiakas-, mutta myös toimistopuolella ansaitut muutosjohtajan tiedot ja taidot, tuloshakuiseen ja dataan pohjautuvan kaupallisuuden tehostamiseen,” Eranka toteaa.

Engbergille siirtyminen asiakaspuolelta viestintätoimistoon oli tarkan harkinnan paikka, mutta ajatus uudenlaisesta toimenkuvasta oli pyörinyt hänen mielessään jo pidempään.

”Digitalisuus on enemmän kuin vain viestintäkanava tai tapa markkinoida tuotetta kuluttajille. Minulle digitaalisuus merkitsee tapaa ajatella luovasti uusista liiketoimintamahdollisuuksista ja edistää yrityksen kilpailuetua suhteessa kilpailijoihin. Tätä kilpailuetua ei voi ostaa samalla tavalla kuin perinteistä markkinointikampanjaa, se pitää oivaltaa yhdessä asiakkaan ja loppukäyttäjien kanssa,” Engberg sanoo.

Tarinat, sisällöt ja digitaaliset palvelut liittyvät vahvasti yhteen, ja siksi Republicin kaltainen moderni, tulevaisuuteen katsova kaupallinen viestintätoimisto oli lopulta luonteva valinta minulle,” Engberg toteaa.

Toimisto kasvaa ja kehittyy – henkilöstö vahvasti mukana

Republicille Engbergin ottaminen mukaan ei ollut hetken päähänpisto, vaan vuoden 2018 parhaan viestintätoimiston shortlistalle nostetun yrityksen pidemmän ajan kasvustrategian mukainen rekrytointi.

Eranka katsoo, että toimiston digiosaamisen kehittäminen jatkuu nyt vahvan visionäärin ja kehittäjän johdolla niin asiakkaisiin kuin omaan henkilöstöönsä nähden. Engberg tulee Republiciin myös merkittäväksi osakkaaksi ja hallituksen jäseneksi.

”Toimistomme pystyy jatkossa auttamaan asiakkaittaan entistä integroidumpaan, tuloksellisempaan ja ennakoitavampaan liiketoimintaan. Kun asiakkaalla on haasteita, toimistomme kautta saatavat oman alansa huippuasiantuntijat pystyvät yhdessä kehittämään ja tarjoamaan asiakkailleen luovia ratkaisuja ja niitä tukevia viestintä- ja markkinointipalveluja. Henkilöstön osaamisen ja parhaiden toimintatapojen kehittäminen ovat jatkossakin keskeinen osa menestyksekästä asiakaslähtöistä palvelukonseptiamme,” Eranka ja Engberg toteavat.

Vuonna 2009 perustetun, kaupalliseen viestintään erikoistuneen Republic of Communicationsin asiakkaita ovat muun muassa Huawei, PlayStation, Onnibus.com ja Suunto.

Facebook Twitter Linkedin