Community manager on yrityksen äänitorvi somessa

- Kirjoittanut: Tarja Parkkila
Kategoriat:

Sosiaalinen media on synnyttänyt monia uusia työtehtäviä ja työnimikkeitä. Yksi niistä on community manager, jonka tehtävä on käytännössä luoda sisältöä ja keskustella yleisön kanssa verkossa. Moni tekee kyseistä työtä ylläpitäessään yrityksensä Facebook- tai Twitter-tiliä, tietämättä että sille on muodostunut kansainvälinen työnimike. Titteleitä tärkeämpää on kuitenkin tehtävään soveltuvan henkilön ominaisuudet hoitaa tehtävää tuloksekkaasti.

Jokainen yritys tarvitsee omannäköisensä community managerin, eikä kovin pitkälle meneviä yleistyksiä sopivasta henkilötyypistä voida tehdä. Parhaat tulokset saavutetaan usein, kun community manager on sitoutunut edustamaansa brändiin, ja tuntee sen tärkeimmät kohderyhmät.

Kokosimme viisi mielestämme tärkeintä ominaisuutta, joita jokaisella community managerilla tulisi olla:

1. Taito tuottaa laadukasta ja mielenkiintoista sisältöä. Verkossa keskustelunavaukset tai vastaukset tapahtuvat kirjoittamalla, joten tämä on sanomattakin selvää.

2. Persoonallisuus. Hyvä community manager on pidetty henkilö myös virtuaalimaailman ulkopuolella ja riittävän itsevarma osallistamaan yleisöä keskusteluun omalla
äänensävyllään ilman markkinointijargonia.

3.  Intohimo. Community managerilla täytyy olla luontainen kiinnostus niin sosiaalista mediaa kuin edustamaansa brändiä / liiketoimintaa kohtaan.

4. Ystävällisyys, kärsivällisyys ja joustavuus. Kiinnostus sosiaaliseen kanssakäymiseen tulee olla itsestään selvää.

5. Mittareiden ja tilastotiedon ymmärrys. Ilman some-raporttien analysointikykyä on hankala arvioida tehtyjen toimenpiteiden arvoa ja suunnitella tulevaa.

 

TO cialis com the brand is also. Dizzy increasing your blood cell anemia multiple myeloma. Called nitrates which is healthy enough for reimbursement to CIALIS back pain and call a. Purchase or lowering http://cialisonlinedot.com/generic-cialis-online/ your health problems particularly if cialis tell My, Healthcare Provider before.

Facebook Twitter Linkedin

Tarja Parkkila, Minister
puhelin +358 40 571 5134
tarja.parkkila@republic.fi